متخصص مغز و اعصاب

برخی از آزمایشات از جمله نوار عصب و عضله و همچنین برخی از خدمات درمانی از جمله درمان میگرن با بوتاکس باید توسط متخصص مغز و اعصاب انجام گیرد.

چراکه دریافت این خدمات نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد تا تمامی مراحل درمان یا آزمایشات به درستی انجام گیرد.

در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص اهمیت مراجعه به متخصص مغز و اعصاب برای انجام هر یک از خدمات خواهیم داد.

متخصص مغز و اعصاب

اهمیت مراجعه به متخصص مغز و اعصاب

امروزه از بوتاکس برای درمان میگرن نیز استفاده می‌ کنند که خوشبختانه نتایج نشان می‌ دهد که اثرگذاری بالایی داشته است و بسیاری از بیماران مشتاق به انجام این روش درمانی شده‌ اند.

نکته مهم و قابل ذکری که در این مواقع وجود دارد این است که همان پزشکی که تزریق بوتاکس برای چین و چروک صورت تزریق می‌کند، نباید تزریق بوتاکس برای میگرن را انجام دهد.

شما می‌ بایست تزریق خود را به فرد متخصص، یعنی متخصص مغز و اعصاب برای تزریق بوتاکس برای میگرن بسپارید. متخصص مغز و اعصاب دقیقا می‌ داند به چه قسمتی از سر و اعصابی تزریق کند تا پایانه‌ های عصب مرتبط را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت از انتقال درد جلوگیری می‌ شود.

حال اگر تزریق در نواحی درستی انجام نگیرد، نه تنها سردرد درمان نمی‌شود، بلکه منجر به عوارض و مشکلات زیادی خواهد شد.

الکترومیوگرافی باید توسط متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد انجام گیرد. به این نکته توجه داشته باشید فردی که آزمایش را انجام می دهد، علاوه بر دانشی که در این زمینه دارد با برای انجام آزمایش مهارت و آموزش دیده باشد تا به طور دقیق آزمایش انجام گیرد.

در نهایت بهترین انتخابی که می توانید برای انجام این آزمایش داشته باشید، مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است.

با پروسه نوار عصب عضله آشنا شوید

قبل از انجام EMG

احتمالا از شما خواسته می شود که لباس مخصوص بپوشید و روی میز معاینه دراز بکشید. بسته به قسمتی که علائم را تجربه کرده اید، الکترودها در نقاط مختلفی از پوست شما قرار داده می شود.

پزشک بسته به علائمی که دارید، الکترودهای سوزنی را در قسمت های مختلفی قرار می دهد.

پروسه انجام آن

زمانی که این آزمایش در حال انجام است، الکترودهایی که در سطح پوست قرار گرفته است، جریان الکتریکی کوچکی را منتقل می کند که به صورت اسپاسم احساس می کنید.

ممکن است الکترود سوزنی همراه با کمی درد باشد که پس از مدت کوتاهی بعد از برداشتن سوزن برطرف می شود.

این آزمایش دو بخش دارد که به صورت بررسی هدایت عصب و الکترومیوگرافی سوزنی است.

در بخش بررسی هدایت عصبی حسگرهای کوچکی به نام الکترودهای سطحی روی پوست برای بررسی نورون های حرکتی با قرار دادن روی پوست انجام می گیرد.

در بخش دوم الکترومیوگرافی سوزنی از حسگرهایی برای ارزیابی سیگنال های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

الکترومیوگرافی

این حسگرها به عنوان الکترودهای سوزنی شناخته می شود و به طور مستقیم در بافت عضلانی قرار می گیرد تا فعالیت عضلانی هنگام استراحت و همچنین انقباض مورد بررسی قرار گیرد.

برای وارد کردن سوزن ناحیه مورد نظر ضد عفونی شده و سپس سوزن به بافت عضلانی وارد می شود، در این لحظه تنها کمی احساس درد دارید.

در طی هر دو روش الکترودها سیگنال های الکتریکی کوچکی را به اعصاب می رساند. این سیگنال در مانیتور به نمودار یا مقادیر عددی تبدیل می شود که پزشک این اعداد را تفسیر خواهد کرد.

زمان انجام نوار عصب و عضله در سعادت آباد بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می کشد.

پس از آزمایش

ممکن است در قسمتی که الکترود سوزنی وارد شده است، مقداری کبودی جزئی را مشاهده کنید، این کبودی پس مدت کوتاهی برطرف می شود.

بوتاکس برای درمان هر سردردی تزریق نمی‌ شود

شاید برای شما سوال پیش آید که آیا برای درمان هر سردردی می‌ توان این روش درمانی را از متخصص مغز و اعصاب دریافت کرد، در پاسخ باید بگوییم خیر!

قبل از هر چیز باید بگوییم که این روش درمانی تنها برای افراد بزرگسال تایید شده است. همچنین برای انواع دیگر سردرد از جمله میگرن اپیزودیک (سردرد کمتر از 15 روز در ماه)، سردرد خوشه‌ای و سردرد تنشی مناسب نیست.

این روش درمانی برای افرادی که سردرد میگرنی بیش از 15 روز دارند و به عنوان مزمن شناخته می‌شود، کاربرد دارد. 

همچنین برای افراد مبتلا به میگرن در شرایطی انجام می‌ گیرد که حداقل سه روش درمان برای پیشگیری از این سردرد موثر عمل نکرده است. در نهایت پزشک تصمیم به انجام تزریق بوتاکس می‌ گیرد.

تزریق بوتاکس برای میگرن

روش‌ های آسان نوبت دهی

باید قبل از مراجعه به مطب دکتر فاطمه طاهریان، نوبت خود را به روش‌ هایی که در ادامه خواهیم گفت بگیرید:

نوبت دهی تلفنی

شاید در گذشته بسیاری از افراد برای نوبت دهی باید به صورت حضوری مراجعه می‌ کردند؛ اما دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. می‌ توانید با تماس گرفتن با مطب، وقت خود را تنظیم کنید.

نوبت دهی آنلاین

یکی از آسان ترین روش‌ ها که هر ساعت از شبانه روز می‌ توانید بدون معطلی نوبت بگیرید، مراجعه به سایت‌ های نوبت دهی است.

برخلاف نوبت دهی تلفنی شما محدود به زمان خاصی نیستید و منتظر پاسخگویی نمی‌ مانید. تمامی وقت‌ های آزاد برای شما مشخص شده و مطابق با زمان آزاد خود می‌ توانید زمان مناسبی برای ویزیت تنظیم کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *